PASTA


Dün o kadar dolu dolu bir gündü ki anlatamam.. Sabah erkenden Kerem sınava girdi. O arada görümcemde kahvaltı ettim, Kerem'in takım elbisesinin içine gömlek,kravat ve kemer işini hallettim. Dönüp Kerem'i aldım. Sınav iyi geçmiş ona da sevindim. Eve geldik akşam İrem'e yaptığım pastayı aldık ablama gittik. Akraba günümüz vardı.. Allahım İtalyan aileler gibiydik.. bağırış... çağırış..sofralar kahkahalar gırla gitti. Gece bir de arkadaşımın kızı rahatsızlanmış ona uğrayıp geçmiş olsun dedik. Eve geldiğimde bir de yazı yazdım bloğa... sonra yattım..sızmışım.. sabah anlattıklarına göre horlamış bile ha ha ha ha ..Gelelim kızıma yaptığım pastaya..

Üç tane hazır pasta hamuru aldım. Böylece iki kat değilde üçer katlı iki pasta yaptım.Çilekli pasta kremamı ve çilekli krem şantiyi çırpıp hazırladım. Çileklerimi yıkadım dilimledim. Kek hamurlarını reçel suyu katıp karıştırdığım sütle ıslattım. İlk katın üzerine pasta kreması sürdüm üstüne çilekleri dizdim tekrar pasta kreması sürüp ikinci hamur katının koydum . Aynı işlemleri tekrar edip son kat hamuru koyup pastayı ikiye bölüp parçaları sırt sırta verip kelebek şeklini oluşturdum. Diğer pastayıda aynı şekilde oluşturup ikinci kelebeği yaptım. Üzerlerini çilekli krem şanti ile kapladım. Aslında ben üstünü pembe şeker hamuru ile kaplıcaktım ama kızım istemedi. Görüntü şahane olacaktı ama ona yaptığım için boynum kıldan inceydi ne yapalım.Daha önceden, pastaları üzerine yerleştirebileceğim boyutta bir tuvali, önce poşete koydum sonra da paket kağıdı ile kapladım. Kelebekleri üzerine yerleştirdim. Üzerini süsledim.










Yorumlar

  1. :) bi' uçmadıkları kalmış ha :)
    Çok beceriklisiniz siz, her telden anlayan biri olmak ne güzel :)
    Canım pasta çekti; franbuazlı, çilekli, kestaneli, karamelli severim.Hepsini severmişim de habersizmişim :)
    Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  2. Belli olmaz belki birgün sizin için bir pasta yaparım.. Dünya hali...değil mi ?

    YanıtlaSil
  3. nefise hanım nefis görünüyor.. en kısa zamanda ben de denemek istiyorum. kelebekleri çok seven kızım için :)

    YanıtlaSil
  4. Sehercim Allah evladını bağışlasın.. Daha güzelleri sizin olsun...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar