DİŞİM EGE'DE KALDI..

Tatilden geleli on gün oldu. Nasıl tuttum bugüne kadar kendimi bilmiyorum. Hala gülüyorum kendime acı acı... he he he.. Yalnız baştan anlatayımda daha iyi anlaşılsın... 18 yaşımdan beri diş hastasıyım ... Ön üst çene kemiğimde simetrik kistlere rastlandı. Ameliyat oldum..Bir dişim, kist çene kemiğimi erittiği için dayanacak yer bulamayınca kaydı gitti. Diğer taraftaki kistim çok daha küçüktü ama üç kez tekrar etti. Bu taraftan da bir dişimi kaybettim... Bu arada iyileşme safhalarında dişsiz dolaşma kabuslarını hiç anlatmayayım.. varın siz hayal edin..10yıl içinde 4 kez ameliyat oldum .. Bana göre özellikle sağ tarafım Çene kemiğim olmadığı için çukur vaziyettedi. Altta kalan dişleri ufaltarak kaplama yapıldı ancak çene kemiğim de şekil bozuklukları olduğu için tam olarak rahat edemedim hiç bir zaman.Sonra buda miyadını tamamladı.. dişler çürüyünce kalan köklere vidalar takıldı tekrar kaplama yapıldı.Uzun yıllar kör topal bu şekilde idare ettim mecburen. Neyse artık geçen yıl dişçim bu seneyi de geçirirsen ortada kalan tek dişini de kaybedeceksin dedi. Ancak babam hastalanınca yine erteledim. Ama öyle bir an geldi ki idare edemez oldum. Ağrılarım olmaya başladı.. Sonunda Ocak ayında gün aldım.. ama ağır hastalanınca erteledim.. Sonunda 30 Ocak 'ta dişçi koltuğuna teslim ettim kendimi.. Tabi bu işi dişçim değil çene cerrahı yaptı. Çünkü yeni çıkan tekniklerle kemik tozu ile çene kemiğimde ki boşluklar dolduruldu, içte kalan kırık üç kök alındı ve araya iki implant diş çakıldı. 1,5 saat sürdü ameliyatım...Geçmişten tecrübeli olduğum için buz torbaları yüzümde bunu da geçiştirdik. 15 gün sonra dikişlerim alındı. Geçici plastik bir diş yapıldı .Görüntüyü kurtarmak için.Ama gel gelelim diş durmaz... mecburen şu teyzeler çıkıyorya'' 3 yerden yapıştırıyorum çok rahat ediyorum'' falan diye Corega reklamına... İşte aynen öyle Çantamda Corega ile gezmeye başladım. Hafifçe yapıştırıyordum.. Allahım hiç olmadık yerde olmadık zamanda diş kayar ... gülerken fırlayacak gibi olur.. neler neler...Komedi dükkanı... Çocukların elinde maskara oldum.. Dişle ilgili ne kadar espri varsa yapıldı...Yazıldı .. çizildi..Tabii iş uzadı ama birazda babam ağırlaşmaya başlayınca askıya aldım bu işi biraz.. mecburen .Öncelikler değişmişti.. Babamı 10 Nisan'da kaybettim . O kadar kötüydüm ki.. iş uzadı da uzadı.. Sonun da kendimi biraz toparladım ve tekrar tedaviye başladım. Ölçü alındı..Haziran'ın 13'ünde taile çıkacağım dişçim yetiştirmeye çalışıyor. Her gün dişçiye taşındım.. ve son gün 12'sinde porselen dişlerim takıldı. Allah tatile yeni dişlerle gidiyorum ya çok mutluyum.. Başıma geleceklerden haberim yok tabii. Ben mutlu mutlu sırıtarak tatile gittim. Yalnız dişi herhangi bir problem çıkabilir dönüşte sökmesi kolay olsun diye dişçim geçici yapıştırdı. Tatilin ikinci haftası diş yerinden oynadımı.. Napçaz şimdi...aha .. şarkısı eşliğinde Yalıkavak'ta bir dişçi bulup tekrar geçici olarak yapıştırttım. Buraya kadar iyi diceksiniz dimi..Asıl şamata şimdi başlıyor... ha ha ha ... Neyse Bodrum' da dişçinin yapıştırdığı diş akşamına yine oynadı.. Hay anasını.. safhasına gelmiştim ki töbe töbe deyip ya sabır çektim.. Kızım yüzdün yüzdün kuyruğuna geldin sabret dedim içimden.Ertesi sabah deniz kıyısındayken iyice hareket edince daha fazla durmayacağını anlayıp doktorun verdiği karttan aradım.. Adamcaz bana hemen gelin dedi .. ama ben ne yaptım? Şimdi denizin kıyısından kalk duş al giyin git tekrar gel denize gir.. uzun hikaye yok işim vardeyip akşam üstü 5.5 'a randevu aldım. Kaşındım yani... Sonra eşime denize girelim diye tutturdum gazete okuyorum dedi.. oğluma sataştım sonra giricem dedi.. ben tutuşmuşum illa giricem.. Aman gelmezseniz gelmeyin deyim Bodrum'un serin sularına kendimi bıraktım... Ffooooşşşş... Ohh serin serin ne güzel.. Bu arada kaderin ağlarını ördüğünden haberim yok..Salak salak şapada şupada yüzüyorum.... Yoruldum.. çıkayım artık dedim... Sağıma dönüp kulaç atmamla beraber burnumdan su girdi ki bir midem kalktı anlatamam... Bilirsiniz nasıl berbat bir öğürtü gelir insana.. Aynen öyle..işte yarım metre ötemde dişlerimle son kez vedalaşıp gözgöze geldik..Bırakma beni diye haykırdı.. Can havli ile elimi attım avucumun arasından kaydı gitti. Bi hamle bi hamle daha .. yok olmadı süzüle süzüle kayboldu gitti. Acımın tarifi yok.. Göğsüme hançer saplandı sanki..Beynin nasıl hızlı işlediğini işte orda gördüm . Onca şey birkaç saniyede nasılda kafamın içinde dolandı anlayamıyorum . Muazzam bir organ ...Yapılabilecek her şeyi hızla düşünüp yapmaya çalıştım ama malesef o herkesin çok beğendiği dişlerimi Ege'nin serin sularına bıraktım geldim.. Yılın salağı seçilmeliyim.. yoksa alınacağım bana verilmezse.. ha ah aha ha aha aha...Üstelik bir hafta önden korkunç bir görüntü ile tatil yapmak zorunda kaldım.. Ama ben ne yaptım .. Boşverdim.. ve tatilin tadını çıkardım. Eskiden olsaydı kendimi yer bitirirdim.. Bittimi ? Bitmedi... Bu arda daha tatilde bir hassasiyet başlamıştı... sol tarafımda bir enfeksiyon farkettim. Doktorla konuştum.. benim hastalarımda başıma gelmedi ama belki implant iltihap yapmıştır demez mi. Eeeee.. napcaz... antibiyotik verdi bir hafta kullan ondan sonra bakalım dedi Bir hafta daha öyle dolaştım mı... Neyse geçen Pazartesi 2 de randevum vardı ...gittim ..panaromik röntgen çektirdim.. baktı kötünün iyisi .. implantta değil ama yumuşak dokunuzda bir enfeksiyon var dedi. Orayı uyuşturup küçük bir cerrahi müdahalede bulundu dikiş attı. Nerdeyse ağlıcam.. Karizmayı çizdirmeyeyim diyorum ama moral sıfır. Neyse ki bu krizi de çabuk atlattım.. Yapacak bir şey yok dedim Yaaa.. sabır çektim. Son durum: 10 gün sonra dikişler alınacak. Ayın 27 'sine kadar beklicem.. sonra bir problem olmazsa diş ölçüm alınıp yeniden porselen dişlerim yapılacak...Böyle cadılar bayramı gibi dolaşmaya alıştım havadar havadar geziniyom.. işte..Allah başka dert vermesin deyip mutlu oluyorum... Ohhh anlattim rahatladım...Hani insan düşünce kendine çok güler ya bende günlerdir halime gülüyorum... Film gibi yaa..

Yorumlar

  1. Nefis Nefise'm;
    bütününü okuyamayacak kadar yorgunum.Yorgunluktan uyku tutmadı, o kadar yani ama bu diş konusu ilgim alanına girdiği için sabahtan mutlaka okuyacağım.
    Geçmiş olsun.Öptüm:*

    YanıtlaSil
  2. Ah Nefiseciğim aaah, diş ikizim benim, seni benden iyi kimse anlayamaz. Bu anlattıklarının hepsini defalarca yaşadım. İmplant kısmı hariç, ameliyatlar, kistler, dişi eriten iltihaplar, çenemin çöküp yüz şeklimin bozulması, gülüşümün değişmesi, ikide bir kırılan porselen dişler,ameliyatla alınan 20 likler, yutmaktan kaybetmeye telef ettiğim kaplamalar hepsi mevcut.Bir seferinde hem de lise 3 lerin sınıfında, ders anlatırken ağzımdan fırlayan üst, ön köprülerim (öğrencilere bakıp "aa, disim düstüü" demiştim:) neler de neler. biraraya gelsek bir gün diş konuşuruz herhalde. en çok at gibi dişleri olanlara imrenirim, ha ha. Bakkala gider gibi rahat gider oldum dişçilere, kader utansın, allah başka dert vermesin, ne deyim.
    Geçmişler olsun canım. Bu arada babacığına da Allah rahmet eylesin. ben de 3 yıl önce annemi kaybettim, bilirim ne zordur. Başın sağolsun. öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Anam kimse beni anlamaz derken meğer herkes dertliymiş yahu.. yalnız değilmişim biraz moral buldum.. he he he ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar