ŞEKER HAMURLU ŞAPKA PASTA

Yaaa.. ben bunu ne yapayım...ısırayım mı? Seveyim mi?Ne yapayım a dostlar! Dün markette gördüm vuruldum..Hemen alıp eve getirdim. Bakın yeni bir hayvanımız oldu dedim..çocuklar da çok sevdi ama şaşırmadılar...Alışıklar garipler analarının bu hallerine.. ha ha ha ... Adını Uğur koydum.İnşallah bana uğur getirir uğur böceğim.Bugün çok yoğundum.. Bir arkadaşım taşındı ona yemek hazırladım ,götürdüm ,yedirdim,içirdim,topladım ,koşa koşa eve geri geldik.. Yeğenimin doğum günüydü ona da gündüz pasta yapmıştım. Onu aldım arabaya bindim...yolda eşim fren yapmak zorunda kaldı.. bir yanı çok bozuldu. Ama olsun son halini tam olarak olmasa da yarım şekilde resimledim.


Süt ve karışık meyve suyu karışımı ile pastamı ıslattım.
Çukulatalı pasta kremasını üzerine sürdüm...her tarafına eşit şekilde yaydım.
Draje çukulataları bolca üzerine serptim..üzerine tekrar çukulatalı kremadan sürdüm...İkinci ve üçüncü kata da aynı işlemleri uygulayıp tekrar krema sürdüm.Dördüncü parçayı kesip biraz daha küçük bir yuvarlak elde edip onuda yerleştirdim.
Kalın pasta hamuru parçalarını hafif ufaladım en üste yaydım biraz da draje çukulata kattım...

Hafifçe yuvarlak bir görünüm vermeye çalıştım.. amacım Galatasaraylı yeğenime GS topu yapmaktı. Ama sarı gıda boyam bitmiş farketmemişim.Sadece kırmızı kaplayıp üç yıldız yapayım dedim ama o da olmadı.. Arkadaşıma yemek yapıyorum arada da bunu yapmaya çalışıyorum .. arada ellerimi temizleyip her aşama da resim çekmeye çabalıyorum...bittim yani..

Neyse sonunda bu aşamaya kadar geldim..şekil iyi oldu...Beyaz şeker hamuruma kırmızı gıda boyası katıp yoğurdum bari kırmızı kaplı olsun diye...Kırmı boya ile iyice haşır neşir oldum tabii.. O kısmını çekemedim eldiveni çıkarıp çekmeye vakit yoktu..Zar zor hamuru bin denemeden sonra açtım.. Tam kaplarken alt kısımlarda yırtıklar oluşturdum.Şerit kesip oraları kapadım.Bir de fiyonk yaptım şapkaya benzedi garibim... oğlum dedi ki : '' Anne bu kız pastası gibi oldu yaaa''.. Haklı çocuk .. ne diye yola çıkmıştım ne yapmıştım. Aaaaa dedim sonra ben acemiyim idare edin...bunalmışım zaten .. Geri çekilip baktım yok yok iyidir deyip kendime moral verdim.. he he ..İlerde daha iyileri olacak eminim..Pastayı dolaba koydum arkadaşıma gittim...
Pastanın tamamını çekmedim çünkü dedimya yolda giderken Maslak'ta kamyonun altına girmemek için sıkı bir fren yapmak zorunda kaldık manyak sürücü yüzünden..Baya hasar aldı pastam ama evde son halini çekemediğim için sonradan bunu çekeyim bari dedim. Elçin nasılım?

Şeker hamuru ile ikinci denemem...Olacak Olacak.. Sabırlı olmak lazım..Çalışmak lazım .. Yılmamak lazım ...Ailede ki böcüklerin laflarına bakmamak lazım.. Sağlıcakla kalın.

Yorumlar

  1. 1 ablacım ben o uğur böceğine bayıldımmm.arsızlık yapıcam ve bende istiyorumm:)

    2 pasta nefis ellerine sağlık.olsun önemli olan çaba göstermen.eminim lezzetide harika olmuştur

    3 seni özledim pazartesi sana gelebilirim :) o balkona bir yayılmalı yahu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar