DİKİŞ KUTUSU AMA SÜSLÜ DEĞİL..HA HA HA ..

Bu da farklı bir dikiş kutusu.. süslü değil ama adına yakışır şekilde sanırım.Bu kutudan farklı şekillerde çalıştım daha önce. Kendime ev formunda çalıştım . Daha önce yayınlamıştım...Hala da çok severek kullanıyorum..
Dikişle ilgili dekopaj kağıdımı düzgün bir şekilde keserek hazırladım. Ahşabımı zımparaladım,tozunu aldım, birinci katını boyadım,tekrar zımparaladım ve ikinci kat boyamı attım. Dekopajınızı yapıştıracağınız yeri belirleyip..altına kendi renk tonlarında patina süngeri ile hafif bir doku verirseniz daha güzel olur. Tabii zevke bağlı..ama böyle kopuk durmuyor.
Her yanına dekopajlarını yapıştırıp, iki kat dekopaj tutkalı sürüyorum. Böylece dekopaj kağıdının yüksekliğine kadar dolgu oluyor, ayrıca vernik daha sağlam oluyor.
Evdeki dikiş malzemelerinden düğme yapıştırdım bir iki yere.. boyut kazandırdım.
Kasnak resmi büyüktü ama çok beğendiğim için yan yüzeye de onu yapıştırdım.
Dekopaj tekniği, ahşap boyamaya yeni başlayanların en rahat çalışabileceği bir teknik. Püf nuoktalar: Objenizin ebatlarına, kullanacağınız yere uygun kağıtlar seçin ( mesela mutfakta çalışacağınız bir objeye bu dikiş resimlerini yapıştırmak biraz abes olur...) Kağıdınız çok kalınsa arka yüzünü biraz zımparalayın.Mümkünse italyan dekopaj kağıtları kullanın.. haa.. pahalı derseniz resminizi ince bir kağıda fotokopi çektirin o zaman .Dekopaj tutkalınızı az sürerseniz kenarlarından kalkar, zamanla görünüm kötü olur. Eğer çok sürerseniz yapışması için üzerinden bastırdığınızda kenarlardan taşıp elinizi batırır, işinizin etrafını bozar. Hızlı hareket edin çabuk kurur. Yapıştırdıktan sonra temiz, pamuklu bir bezle ortadan dışarıya doğru bastırarak zemine fiks olmasını sağlayın. Böylece altta hava kabarcığı kalıp o kısımların yapışmama riskini azaltmış olursunuz.
Oldu ki hava kabarcığını farkettiniz ama düzeltemediniz...bir tolu iğne alıp kabarcığa dokunun tekrar bezle üzerinde gezinin işlem tamamdır.. Aslında ahşap boyamada yanlış yapmaktan korkmayın. Artık malzemeler hep su bazlı. Sil gerekirse yıka ,kazı ,temizle ,zımparala tekrar çalış...Yeni çalışanların gözü korkmasın sakın. Tabii ki tecrübe, her işte olduğu gibi bunda da önemli..Atla deve değil derlerya hani... çalışınca herşey olur..Bize böyle ayrıntıları anlatmadılar ya da bir kısmı anlattılar. Deneme yanılma yöntemi ile çözdüm işi...onun için herşeyi severek paylaşıyorum. Kıskanmadan, yüreğimin taaa içinden. Niye zaman kaybedilsin ki..Sevgilerimle..İyi Pazarlar...

Yorumlar

  1. Ne cici ne yaratıcı bir dikiş kutusu bu böyle.Harika olmuş ellerine sağlık.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. güzel ve sade olmuş. ha ha ha kısmına gelince samimi geldi:)hoşuma gitti seni izlediğim için blogumdan buraya düştüm,görüşürüz.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım. Ben bunu süslü kutudan daha çok beğendim, tabii o da güzeldi ama bu benim zevke daha uygun:)Hep söylüyorum yetenekli kadınsın maşallah ama yetenekten öte sabırlısın ki bu çok önemli. ben o zımparalama işlerinden falan çok sıkılıyorum mesela. bir arkadaşımla birlikte oğluma bir kutu yapmıştım, zımparayı ona yaptırmıştım:)
    allah sağlık ve eline koluna güç versin yapmaya devam et canım, keşke o aşıkları senin için atın alsaymışım dün. bilsem alırdım vallahi.hasta hasta geziyorum Nefise yoksa evde kendimi dinleyip sinir oluyorum. öptüm canım...

    YanıtlaSil
  4. nefiseciğim
    bu harika bir çalışma bence.
    okadar kendine has ki, iyiki başka süsü püsü olmamış..
    hayranlıkla beğendim emin ol.
    ellerine sağlık.
    güzel bir pazar olsun.
    sevgiler cnm.

    YanıtlaSil
  5. İşte tam anlamıyla bir dikiş kutusu.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çınar..beğendiğine sevindim..

    Elif... bir önceki yazıma istinaden ha ha ha .. yazdım...teşekkür ederim..aman
    düşmeden gel...gene beklerim..

    Nurşen...vallahi öyle mutlu olurdum ki...anlatamam.. geçenlerde annemle konuşuyorduk..nasıl oynanıyor diye.. annem de güldürdü bizi demekki oyuncak alamayınca sizi öyle kandırıyormuşum diye..

    Kara Dutum çatal karam...teşekkürler...

    Neduk.. dimi ama kişilik sahibi..

    YanıtlaSil
  7. Ablacım sen benim evime her geldiğinde bana yaptığın kutuların fotoğraflarını mı çekiyosun:))
    Tam bana göre bir kutu süsü püsü kararında bence de çok çok güzel:)) tekrar ellerine sağlık teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuş.ellerine sağlık benimde böyle bir dikiş kutusu hazırlamam lazım.ayakkabı kutularında duruyorlar benim malzemelerim yazık onlara.

    YanıtlaSil
  9. Canım kardeşim...sen daha iyişeylere layıksın ama ben bu kadarını becerebiliyorum..ablan kurban olsun sana...

    Sihirli eller sen neler yaparsın da kafan dolu... bedenin de yoruldu tabii..seni seviyorum canım.. hoşçakal..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar