BAL PETEĞİ ( ÇİÇEK BAHÇESİ )




                                Geçen bahar yavaş yavaş dikmeye başladığım
                                 yatak örtüm, ortaya çıkmaya başladı.Bu
                                 modele çiçek bahçesi ya da bal peteği deniyor.
                                Ben bütün çiçeklerimin kırmızı beyaz olmasını
                                istedim.Hep kırmızılı kumaşları seçtim.
                                Kumaşlarımı sonradan çekmesin diye, yıkadım
                                ütüledim.


Petek şeklinde ki kalıpla, çiçeklerimi dikiş 
paylarını da bırakarak kesmeye başladım.



                                                   Her çiçek 7 bal peteğinden oluşuyor.
                                                   6 çiçek yaprağı ve bir göbek



                                             Her parçayı ayrı ayrı elde kağıt kalıbıyla
                                             bereber teğerliyorum.


                                           




                                                      Böylece dikme aşamasına gelmiş oluyorum.



                                              İki parçayı yanyana getirip köşelerin birbirini
                                              tutup tutmadığını kontrol ediyorum,sonra elimde
                                              minik minik dikmeye başlıyorum....çitmek denir ya
                                              hani işte aynen öyle...
                                                   

Burada en pratik ve hızlı dikim orta parçaya
diğer parçaları birer kenarından dikip
 sonra teker teker aralarını birleştirmek.


Böylece bir çiçek ortaya çıkmış oluyor.Hepsi
teker teker ütülenerek şekil alması sağlanır.
Teğerleri sökülür, kağıtlarından ayrılır.



                                         Aplike edilmeye hazır hale gelen çiçekler 30x30
                                         ebadında ki kare parçaların üzerine teğerlenir.
                                         Bunu yaparken çiçeğin aplike edileceği yer daha
                                         önceden hesaplanır,belirlenir diğer çiçeklerde
                                         aynı şekilde yerleştirilir.


            Teğerlenen çiçek, biz el dikişi yaparken, kaymasını engeller.
   Toplu iğnede takılabilir ama ele batıyor dikerken rahat
olmuyor.Ben acemi olduğum için hep teğerliyorum.
Gördüğünüz gibi dikişin görünmemesi gerekiyor.



                                             Dallar kumaşın verevinden kesilerek yapılır
                                             Onları da iğneleyip teğerledim gizli dikiş ile
                                             aplike ettim.Yapraklar da tıpkı bal petekleri
                                             gibi kağıt kalıpla teğerlendi,ütülendi,
                                             kağıdından ayrıldı,kumaşa teğerlenip
                                             gizli dikişle dikildi.
                                               

                                       Şimdilik bu aşamaya geldim..Bunun gibi 20 kare var.
                                       Yarısını diktim....yavaş yavaş dikmeye devam ediyorum.
                                        Diğer aşamaya gelince yine anlatırım....Daha ayrıntılı
                                        görmek için resme tıklayın.

Yorumlar

  1. Bundan daha ayrıntılısı ne olabilir.Herşey apaçık ortada vallahi.Hiç yapmadım ama kursa gidenlerden kağıtla teğellendiğini duymuştum.Sonra kağıt ne oluyor diye merak ediyordum.
    Çok faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkür ederim.
    Bu arada renk ve desen seçimin harika.Bitmiş halini merakla bekliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. emelden.blogspot.com....teşekkür ederim ,inşallah bitirince yayınlayacağım merak etme.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  4. Aman da aman kimler gelmiş? Yeni yılın hayırlara vesile olsun inşaallah, arkadaşım. Ellerine sağlık, çok güzel olacağına eminim.Bitmişini merak ediyorum. Heveslendim şimdi bak. Bi kırkyama kalmıştı el atmadığım, denesem mi acaba diyorum?

    YanıtlaSil
  5. Lila'cım....gerçekten kırkyama şahane bir şey...ama çok sabır ve sistemli çelışma gerektiriyor....hadi sana hayırlı işler....

    YanıtlaSil
  6. Hepsine olduğu gibi bu peteklere de bayıldım. ELİNİZE SAĞLIK..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar